NABIZ

Gümüşhane haberleri,Gümüşhane haber,Gümüşhane,Gümüşhanespor,Gümüşhanespor Haberleri,Gümüşhane torul gençlik ,Gumuskoza.com.tr

antalya escort

YEŞİL YOL TURİZM PROJESİDİR

YEŞİL YOL TURİZM PROJESİDİR
Bu haber 18 Kasım 2017 - 11:52 'de eklendi ve 33 kez görüntülendi kez görüntülendi.

DOKAP Başkanı Yüce, Yeşil Yol Projesi’nin bölgesel ölçekte planlanmış doğa ile bütünleşik bir turizm projesi olduğunu söyledi.

“YEŞİL GERDANLIK”

Doğu Karadeniz Kalkınma Projesi (DOKAP) Başkanı Ekrem Yüce, Samsun ilinden başlayıp, Ordu, Giresun, Trabzon, Tokat, Rize, Artvin, Bayburt ve Gümüşhane illerini kapsayan, “Yeşile Yolculuk”, yereldeki adıyla “Yeşil Yol Projesi”nin 2 bin 600 kilometre uzunluğunda bir gerdanlık olduğunu belirtti.

Yüce, yaptığı açıklamada, Yeşil Yol Projesi’nin 8 ilin önemli yaylalarını ve turizm merkezlerini birbirine bağlayan aynı zamanda bölgesel ölçekte planlanmış doğa ile bütünleşik bir turizm projesi olduğunu hatırlattı.

Yeşil Yol Projesi’nde gelinen noktayı değerlendiren ve yapılan eleştirilere cevap veren Yüce, “2007 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yayınlanan Türkiye Turizm Stratejisi ve Eylem Planı, Doğu Karadeniz Turizmini bir bütün olarak yorumlamış, Samsun ilinden Hopa’ya kadar uzanan ve ülkemizde yayla ve doğa turizminde öne çıkan merkezleri barındıran ’Yayla Koridoru tanımlamıştır. Başkanlığımız tarafından güncelleştirme ve entegrasyon çalışmaları tamamlanan Doğu Karadeniz Turizm Master Planı ile ulaşım yetersizliğinin özellikle dağlarda pek çok kaynağın atıl olarak kalmasına neden olduğu, bu soruna çözüm olarak bir yandan turist eğilimlerini, diğer yandan değerlendirilebilir kaynakları devreye sokan yeni bir ulaşım planının yapılması gerektiği önerilmiş ve bu öneriye karşılık “Yeşile Yolculuk”, yereldeki adıyla “Yeşil Yol” projesi ortaya konulmuştur” dedi.

“ DOKAP Turizm Master Planı”

DOKAP Turizm Master Planı kapsamında öngörülen Yeşil Yol Projesi’nin 9 ilin yaylalarını ve turizm merkezlerini birbirine bağlayan yeşil yolculuk olarak değerlendiren Yüce, şunları söyledi: “Yeşil Yol Projesi aynı zamanda bölgesel ölçekte planlanmış doğa ile bütünleşik bir turizm projesidir. DOKAP Turizm Master Planı’nda Yeşil Yol Projesi içerisinde yer alan ana aks uzunluğu 2 bin 600 kilometre olup bunun bin kilometresi Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kalan bin 600 kilometresi ise İl Özel İdareleri ve Büyükşehir Belediyeleri sınırları içerisinde bulunmaktadır.”

“Çevresel Yıkım Asla Söz Konusu Değil”

Yeşil Yol Projesi’nin bölge için çok önemli bir proje olduğunu, bu projenin “Yeşil Gerdanlık” olarak değerlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Yüce, bazı kuruluşların yaptığı eleştirilere cevap olarak ise şunları kaydetti: “DOKAP, çalışmaları sırasında en önem verdiği konuların başında gelen çevreye gereken özenin gösterilmesidir. Amacımız, gerek bölgeye gelen turistlere daha çok kaynak gösterebilmek, gecelemesini yükseltmek gerekse turizm gelirlerini bulunduğu mekana homojen dağıtabilmektir. Bu da belirli bölgede turisti yoğunlaştırmamaktır. Dolayısıyla, Doğu Karadeniz dağlarında, doğu-batı istikametinde bağlantı sağlayabilecek ve asgari olarak yaz aylarında bağlantıya açık bir bağlantının sağlanması gerekmektedir. Hem yaz hem de kış hizmet verilmesini arzu etmekteyiz ama iklim şartları, coğrafi şartlar ancak yılın yaz aylarında hizmet vermeyi sağlayabilmektedir. Yine de biz bu yolu yılın aylarına ne kadar fazla yayabiliriz bunun çalışması içerisindeyiz. Elbette ki en büyük darboğaz ulaşım sorunudur. Bunu çözmeye çalışıyoruz ve asla çevresel yıkım söz konusu değildir.”

“Koruma ve Kollama Dengesi Esas Alınmıştır”

Özellikle bölgenin iç kesimlerinin dağlık alanlar olması nedeniyle gelen turistlerin sadece sahil yolunu tercih ettiklerini vurgulayan Yüce, “Ancak turistler üç çekim noktasına yoğunlaşmaktadır. Bunlar Uzungöl, Ayder ve Sümela Manastırı’dır. Bizim amacımız sadece bu üç yere değil, bölgemize homojen bir şekilde yayılmasını sağlamaktır. Bu nedenle dağlarda yer alan yaylalar ve tarihi eserler bulunmaktadır. Bunlara ancak sınırlı bir şekilde doğa yürüyüşü ile gidilebilmektedir. Yeşil Yol Projesi kapsamında yol uzunluğumuz 2 bin 600 kilometredir. Biz, koruma ve kollama kapsamında yolumuzu yüksek hassasiyetle yapıyoruz. Asla çevre ile ilgili kaygıya kapılmaya gerek yoktur. Her şey düşünülmüştür. İz bu ülkenin bir bireyi olarak doğaya herkes kadar duyarlıyız. Herkes kadar çevremin mahvedilmesine karşıyız. Biz, doğayı tahrip etmeden koruma ve kollama dengesi  ve kamuoyu memnuniyetini esas alarak bir güzergahın belirlenmesi esas alınmıştır” dedi.

“Mevcut Yolları İyileştiriyoruz”

Yarmalar yapılması, kayaların delinmesi, tüneller açılması, yolların 8 metre genişliğinde olması gibi olaylara müsaade etmediklerini ve etmeyeceklerini vurgulayan Başkan Yüce, şöyle devam etti: “Mevcut yolları iyileştiriyoruz. Ana hedefimiz mevcut yolları takip ederek, güzergahın uzunluğunu çok fazla hesap etmeden, mevcut yolları takip ederek iyileştirmeyi esas alıyoruz. Karayolları ağında olanlara hiçbir işlem yapmıyoruz. Onlar zaten bu yolları yapıyor, kolluyor ve en güzel şekilde yapıyor. Biz yolların yapılmayan yerlerinde iyileştirme çalışması yapıyoruz. Dağları delmişiz,kayaları parçalamışız böyle bir şey asla yok. Doğada çok ciddi bir iyileştirme yaparak o doğanın güzelliğine güzellik katmışız. Yeşil Yol bir gerdanlıktır. Doğaya takılan bir gerdanlıktır. Merak eden gelsin görsün. Samsun’u görsünler. Kuş cennetine gitsinler, yeşil yolu görsünler. Kuş cennetinin içindeki yeşil yolu da görsünler. Tamamen doğayla bütünleşik bir yol güzergahı belirledik. Doğanın içinden, doğayla bütünleşik bir şekilden gidiyorsunuz ve hiç bir şekilde ağaç kesilmemiştir. Ormanlar kesildi, dağlar delindi, bunların hepsi uydurma şeyler” diye konuştu.

“Ulaşım Kolay Değilse İnsanlar Orayı Tercih Etmiyor”

Yüce, bir turizm merkezinin bir destinasyonun güzelliğinin ancak oraya yapılan ulaşımla değer kazandığını ifade ederek, “Biz oranın görülebilirliğini arttırmak için yolu konforlu hale getiriyoruz. İnsanlar hem konforlu yoldan gidecek hem de doğa harikasını görmüş olacak. Yeşil Yol doğayla bütünleşik bir turizm projesidir. Doğadan uzak değildir, doğayı tahrip etmez. Projeyi yaparken hassasiyetlerimiz vardır. Turizm alanlarını birbirine bağlayan potansiyeli arttırmaktır. Aynı zamanda yaylalardaki ekonomik hayatı canlandırmadır. Müşteriyi ayağa getirmektir. Bu projeyi yürütürken doğal ve tarih yerler mutlaka korunacaktır. Yerel mimariye ve malzemelerin uygun sağlanması sürdürülebilir turizm uygulamaların geliştirmesidir. Çevreye yönelik olumsuz etkilerin asgari düzeye indirilmesidir. Doğaya tahrip etmeyen iş makineleri seçilmekte, ‘dozer yerine ekskavatörü kullanacaksın dozer tahrip eder’ diyor kullandırmıyoruz” ifadelerini kullandı.

 

 

Etiketler :
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER
SON DAKİKA