Erzincan'da 112 Acil Çağrı Merkezine Gelen Asılsız Çağrı Oranı Düşük

Erzincan 112 Acil Çağrı Merkezine 2023 yılında gelen 274 bin 873 çağrının yüzde 15,58'i asılsız çıktı. Bu oran, Türkiye ortalamasının altında kalarak Erzincan'ın asılsız çağrı oranı düşük ilk 5 şehirden biri olmasını sağladı.

İhlas Haber  Ajansı
İhlas Haber Ajansı Tüm Haberleri

Erzincan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Metin Kuleli, 110 personelle 7/24 esasına göre çağrı karşılandığını belirterek, 2023 yılında toplam 274 bin 873 çağrının alındığını söyledi. Kuleli, gelen çağrıların yüzde 31,92'si anons sırasında kapatılan çağrılardan, yüzde 15,58'i ise asılsız çağrılardan oluştuğunu belirtti.

Kuleli, asılsız çağrıların sürekliliği halinde suç duyurusunda bulunduklarını belirterek, "Çağrı merkezimize yapılan asılsız ihbarlara, Kabahatler Kanunu'na göre bin 980 TL ceza uygulanmakta. İkinci tekrarında ise ceza miktarı iki katına çıkarılıyor. Asılsız ihbarların devam etmesi durumunda ise Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunmaktayız. Bu nedenle, hem vatandaşlarımızın mağdur olmaması için hem de bizim mağdur olmamızı önlemek adına çağrı merkezimizi asılsız ihbarlarla meşgul etmemelerini önemle rica ediyoruz" dedi.

Kuleli, gelen çağrılar arasında dikkat çeken olaylar arasında "Önce çayımı içeyim sonra gel", "Polis göndermeyin atağım tutuyor" gibi ifadeler kullanan vatandaşların olduğunu belirtti. Kuleli, "Hem vatandaşlarımızın mağdur olmaması için hem de bizim mağdur olmamızı önlemek adına çağrı merkezimizi asılsız ihbarlarla meşgul etmemelerini önemle rica ediyoruz" ifadelerini kullandı.

Kuleli, ilginç ihbarlardan birinin şu şekilde olduğunu belirtti: "112'yi arayan bir vatandaş, atağım tutacak, şu kafedeyim deyip ambulans istiyor. Görevliler yerini teyit etmek için detaylı bilgiler istediğinde ise, “Önce çayımı içeyim sonra ambulans gelsin” diyor. Aynı zamanda polis gönderilmemesini talep ediyor. Çünkü polisi görünce atağı tuttuğunu iddia ediyor."

Kuleli, asılsız çağrıların önüne geçmek için vatandaşlara şu çağrıda bulundu: "Vatandaşlarımız, 112 Acil Çağrı Merkezini sadece acil durumlarda kullanmaları gerektiğini unutmamalıdır. Asılsız çağrılar, acil durumdaki vatandaşların mağdur olmasına neden olabilmektedir. Bu nedenle, vatandaşlarımızdan en büyük talebimiz, bizi asılsız yere meşgul edip, asıl ihtiyacı olan vatandaşa ulaşmamızı engellemesinler."

26 Oca 2024 - 11:30 - Genel

Mahreç  İhlas Haber Ajansı


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gümüşkoza Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gümüşkoza Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Gümüşkoza Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gümüşkoza Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.