Asrın Projesi Bölge Müdürlüğünün Yanlış Uygulamalarına Kurban Ediliyor  

Türkiye ve Avrupa'nın en uzun, dünyanın ise 3’ncü en uzun tüneli olan Yeni Zigana Tüneli ve bağlı bölünmüş yollarda meydana gelen tek yönlü bozulmalar can ve mal güvenliğini tehlikeye sokarken bu bozulmanın Karayolları 10. Bölge Müdürlüğünün yanlış uygulamaları nedeniyle olduğu iddia edildi.

DENİZ TUTCU
DENİZ TUTCU Tüm Haberleri
Asrın Projesi Bölge Müdürlüğünün Yanlış Uygulamalarına Kurban Ediliyor  
Asrın Projesi Bölge Müdürlüğünün Yanlış Uygulamalarına Kurban Ediliyor  
Haber albümü için resme tıklayın

Türkiye ve Avrupa'nın en uzun, dünyanın ise 3’ncü en uzun tüneli olan Yeni Zigana Tüneli ve bağlı bölünmüş yollarda meydana gelen tek yönlü bozulmalar can ve mal güvenliğini tehlikeye sokarken bu bozulmanın Karayolları 10. Bölge Müdürlüğünün yanlış uygulamaları nedeniyle olduğu iddia edildi.

Asrın projesi olarak tanımlanan Yeni Zigana Tünelinin Gümüşhane- Trabzon istikametinde yoğunlaşan bozulmaların nakliye araçlarının herhangi bir kantar uygulaması ile karşılaşmadığı için yasal sınırın çok üzerinde yük taşımalarından kaynaklandığı dile getirildi.

Konuyla ilgili Gümüşkoza’ya açıklamalarda bulunan Gümüşhane Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ekrem Sarı, Karayolları Bölge Müdürlüğü tarafından yakın bir zamanda tünelin gidiş istikametindeki bölümde bakım çalışması yapıldığını kaydederek daha bir sene olmadan yolda oluşan bozulmaların düşündürücü olduğunu söyledi.

Gümüşhane Trabzon istikametinde doğru düzgün yapılmayan kantar uygulamasının yaşanan sorunların başlıca sebebi olduğuna dikkat çeken Başkan Sarı, “Bu istikamette seyahat edildiğinde, yoldan geçen ve kantara çıkmayan yüksek tonajda ki araçlar yüzünden oluşan bozulmalar rahatlıkla görülebiliyor. Karayolları ekipleri tarafından çok yakın bir zamanda tünel içerisinde ki gidiş istikametinde bakım çalışması yapıldığını öğrendik. Bu bakım çalışması neden geliş de değil de, gidiş istikametinde yapılıyor merak ediyoruz doğrusu. Yapılan yanlış uygulamalar ile asrın projesine ihanet ediliyor” dedi.

Göreve geldiği günden beri Gümüşhane-Trabzon güzergâhında bir Karayolu Tartım İstasyonu’nun kurulması için çabaladığını ifade eden Başkan Ekrem Sarı, “Geçtiğimiz haftalarda Trabzon’da, bölge de ki oda başkanları ile birlikte bakanlık temsilcilerinin de katıldığı bir toplantı yapıldı. Yapılan bu toplantı da kantar sorununu dile getirdim. Ne hikmetse bu dillendirmenin ardından kendime ait aracım ve bir diğer 29 plakalı araç, onlarcasının geçişine izin verildiği halde durdurularak ceza yazıldı. Bu cezanın, yapılan uygulamaya karşı duruşumdan kaynaklandığını düşünüyorum. Onlar ne yaparsa yapsın, ne kadar ceza yazarlarsa yazsın asrın projesi olarak gördüğüm Yeni Zigana Tüneline kimsenin ihanet etmesine müsaade etmeyeceğim” diye konuştu.

“Bu Kadar Sorumsuz Olmaya Kimsenin Hakkı Yok”

Zigana Tüneli ve bölünmüş yolun Trabzon istikametinde bozulduğuna dikkat çeken Sarı, “ Yol üzerinde oluşan bozulmalar gözle görülür bir vaziyette. Nedeni tamamen tonajı yüksek olan araçlar. Kantara girmemek için yol kenarında seyyar kantarın kalkmasını bekleyen yüz araç var. Bu araçların hepsi bu yollardan bu tünelden geçiyor. Bu araçlar üç sefer yapıyorlar. Bunlar sadece çimentoda çalışan araçlar. Hesapladığımızda 300 tane araç yapar. İkisu kavşağından aşağıya giden araçları da bu hesaba katarsak eder 600 araç. Yasal sınır araçla birlikte toplamda 42 ton. Hâlbuki giden araçların ağırlığı 60 tonlara kadar çıkıyor. Standartlar dâhilinde yapılan mühendislik hesaplarının üzerindeki bu tonaj ister istemez yola zarar veriyor. Bu tünel sonuçta milli bir servet, bu kadar sorumsuz olmaya kimsenin hakkı yok” ifadelerini kullandı.

09 Şub 2024 - 15:35 - Gündem

Mahreç  Deniz Tutcu ,  Emircan Meral


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gümüşkoza Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gümüşkoza Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Gümüşkoza Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gümüşkoza Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

09

Cemil Sözüer - Karadeniz'in işlerin tüm parasını Trabzon'a gömdunuz diğer illere yok sayiyorsunuz Allah belanızı verecek haram zıkkım olsun hesabını bir gün verireceksini

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 13:51
10

Zigana - @Cemil Sözüer 09 nolu yoruma cevabı: Mesela Gümüşhane'de ne yaptınız ,15 yıldır şehire yerel yönetim ne yaptı,ya da siyasileriniz sağa sola adam yerleştirme dışında ne yaptı ?

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 10 Şubat 15:21
07

Erin Karaçengel - Tabiki kantarın olması gerekir, fakat seçime yetişsin diye acele ile yapılan bir tünelde sorunlar çıkacaktır, bir de yapan firmaya ve denetleyenlere bakmak gerekir. Karadeniz sahil yolunda da 2007 yılında benzer sorunlar yaşanmıştı.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 08:43
08

Mert - @Erin Karaçengel 07 nolu yoruma cevabı: Kaç senede yapıldı orası kaç seçim gördü

İşiniz iftira

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 13:39
06

Trabzonlu - Bölge müdürlüğü trabzonlunun eline bırakılırsa bölgenin ihmal edilmesi gayet normal

Yanıtla . 6Beğen . 3Beğenme 10 Şubat 07:11
11

Zigana - @Trabzonlu 06 nolu yoruma cevabı: Nereli olmalıydı?

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 16:54
05

Kamu Hatası - Birileri işini iyi yapıyor görüntüsü vermeye çalışıyorlar karayollari gitsin öncelikle açamadığı tünellere bekçilik yapsın insan ziyana tüneli içinde ciddi psikolojik baskı altına giriyor birde radar koymuşlar bırakın insan 10 km boyunca duz bir çizgide yürüyemez.. ki kavurmaci da kantarkurmak dansa in aşağı tersundan kaçak taşıma yapanları durdur ve tünel de hız düşük tutulması kayıtlıdır Trabzon veletler hiz yapmış da kaza olmuşta eeee sorun Gümüşhaneliler çekiyor buyurun kamu oyu herkes aynı dertte karayollari müdürü illa kantar koyun diyen akcay beyefendi açıklasın tek bir ticari aracı yok ama ticaret müdürlüğü işletiyor

Yanıtla . 2Beğen . 4Beğenme 10 Şubat 06:05
04

Sürpriz - Kantar yanlış noktaya kuruldu. Ayrıca tünel içindeki hız 80 km artırılmalı. Yeter canımız yandı uyuyoruz tünel içinde durmak dert radar dert Gümüşhane li herzamanki gibi kötü zorlayıcı kuralları yaşıyor neden mi imkan yok Gümüşhane de hiç bir Trabzonlular Gümüşhane ye gelmeyi gezmeyi tercih etmez ama Gümüşhane li mecburdur buna neden imkanları olan bir şehir olduğu için ... tünel bize iylik için yapıldı ama içinde kötülük var

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 00:25
02

Eşref Onery - Başkanın ittalarina katılıyorum yolların en büyük düşman i ağır tonajlı araçlardır bence seçilen kanar kurtulup gasindisiz tenetleme yapılmalı

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 09 Şubat 21:06
01

Cehaleti Bırakın. - Oda başkanının açıklamaları gayet yerinde. Bu yollar hepimizin ve en iyi şekilde korunmalıdır. Can ve mal güvenliği açısından her iki yönlü de karayolunda tonajlı araçlar için kantar ile denetlenme yapılmalıdır. Ancak bu sadece Gümüshane-Trabzon istikameti için değil aynı zamanda Trabzon-Gümüşhane için de olmalıdır. Eğer burada sadece Gümüşhane sınırları içinde denetim yapılıyorsa bu Karayolları Bölge Müdürlüğünün art niyetli, çıkarcı ve adam kayırmaca tavrıdır. Burada da etkisiz eleman rolündeki sayın vekillerimiz artık etkili elemana dönüşmeli. Gümüşhane’nin yollarının, halkının can ve mal güvenliğini teminat altına almak için azıcık gayret ve cesaret göstererek çalışmalıdır. Bunu da yapamıyorlarsa he ikisi de görevden çekilsin. Ha etkisiz vekil ha da vekilsizlik. En azından devletin kasasında gereksiz yere aylık maaş çıkmaz.

Editör notu; Sayın okuyucumuz. Belirtmek isteriz ki yorumlarda kendimiz de dahil olmak üzere üçüncü şahıslara karşı yapılan eleştirileri; ithama, hakarete, küfre dönüşmediği sürece yayınlamaktan imtina etmemekteyiz.

Yanıtla . 7Beğen . 3Beğenme 09 Şubat 15:56