Köylüler Madene Değil Sularını Kaybetme İhtimaline Karşı!

HGM Madenciliğin Gümüşhane'nin Yeşilyurt Köyü'nde sürdürdüğü Sondaj çalışmalarına engel olmak isteyen köy halkı maden sahasına giden yol üzerinde ki tapu hakkını kullanarak firma araçlarına sahaya geçiş yolunu kapattı.

SELMA ÇELİK
SELMA ÇELİK Tüm Haberleri
Köylüler Madene Değil Sularını Kaybetme İhtimaline Karşı!
Köylüler Madene Değil Sularını Kaybetme İhtimaline Karşı!
+3
Haber albümü için resme tıklayın

Gümüşhane'nin Yeşilyurt Köyü'nde HGM Madencilik tarafından sürdürülen altın arama faaliyetlerinde ara verilen sondaj çalışmaları yeniden başlatılmıştı. Sondaj çalışmalarına devam eden HGM Madencilik köy halkının direnişiyle karşı karşıya kaldı. Köy halkı maden sahasına giden yol üzerinde ki tapu hakkını kullanarak firma araçlarına sahaya geçiş yolunu kapattı.

 “Direnmeye Devam Edeceğiz"

Yeşilyurt Köyü sakinlerinden Âdem Çilenk Gümüşkoza’ya yaptığı açıklamada, "Köylüler olarak yol üzerinde olan hakkımızı kullanıyoruz. Herhangi bir firma aracını yukarıya çıkartmayacağız. Biz hakkımızı yasalar ile aramaya devam ediyoruz. Firmaya herhangi bir şiddetimiz veya zor kullanmamız olmadı. Maden firması resmi olmayan evraklarla köyümüze zarar vermeye çalışıyor. Biz köylüler olarak hakkımızı sonuna kadar savunacağız. Biz madene asla karşı değiliz, bizim tek derdimiz suyumuza zarar gelmesin" İfadelerini kullandı.

Yeşilyurt Köyü sakinlerinden Mehmet Koyun ise, "Yaklaşık 1 yıldır buradalar sürekli olarak köylüden habersiz sondaj çalışması yaptılar. Bizler köylü olarak madene karşı değiliz su kaynağımız kaybolmasın suyumuz zehirlenmesin. Maden firması her seferinde bizimle anlaşmaya oturuyor ancak hiçbir anlaşmada alınan kararı uygulamıyor. Köylüyü kandırıyorlar, köylü ile anlaştıklarını ifade ediyorlar ancak bizim köylümüzden herhangi biri ile anlaşmadılar. Burada biz onlara özel idare haritasının dışında sondaj yapmalarını istedik. Biz de son olarak yasal hakkımızı kullandık yol üzerinde bulunan tapu hakkımızı kullanarak yolu Maden araçlarına kapattık şuanda da hiçbir Maden aracının geçmesine müsaade etmiyoruz " diye konuştu.

Konuyla ilgili Firma yetkilileri tarafından yapılan açıklamada,  "Maden sahasında herhangi bir yasa dışı iş yapılmıyor. Bakanlıktan aldığımız görevimizi yerine getiriyoruz. Tüm evraklarımız mevcuttur. Herhangi bir eksik evrağımız yoktur. Yasaya aykırı bir iş yapmamaktayız, yaptığımız işin tüm izinleri mevcuttur ve herkese gösterebiliriz. Sondaj yaptığımız alan resmi kurumların bize belirttiği alandır köylünün su kaynaklarına zarar verilmeyecek bir alandır. Su kaynaklarına zarar gelmesi durumunda ise firmamız tüm yasal evrakları imzalayarak oluşacak maddi ve manevi hasarı telafi edecektir. Bu tamamen dezenformasyondur firmamıza karşı yapılan bir oyundur kimse bu oyuna gelmesin. Köylüleri hiçbir firma yetkilisi tehdit etmemiştir, tehdit etmediğimiz gibi köylüler tarafından firmamıza yapılan hakaret ve tehditler elimizde delillerle mevcuttur. Yolu kapatmak yasa dışı bir faaliyet olduğu gibi küstahça bir eylemdir. Bu eylemi yaptıran şahısların köy üzerinde ki yetkisi nedir? Bu eylemi yapanlar hangi yetkiye dayanarak eylemi yapmaktalar. Bu kişiler hakkında suç duyurusunda bulunacağız firmamızı her geçen gün içinden çıkılamaz bir maddi zarara sürüklüyorlar. Firmamız çalışmadığı her an maddi kayıplar yaşamaktadır. Firma olarak Bakanlıktan ceza yedik maden arama faaliyetleri başlamadığı için Bakanlık firmamıza ceza yazdı. Uzlaşmaya gittiğimizde sondaj yapılan alanın 20 metre gerisinde sondaj yapmamız gerektiği söylendi. Firma olarak tüm önlemleri aldık herhangi bir kayıp yaşanmayacaktır. Kayıp yaşanması durumunda her türlü maddi ve manevi tazminatı firmamızın karşılayacağını beyan ettik" ifadelerine yer verildi.

10 Şub 2024 - 17:00 - Gündem

Mahreç  Selma Çelik


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gümüşkoza Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gümüşkoza Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Gümüşkoza Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gümüşkoza Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

16

Geology Mühendisi - Sondaj ile suyun ilişkisini gösteren ne bir yazı okudum ne de 30 senenlik geology mühendisi olarak böyle Bisey gördüm - bu yüzden maden kanunlarimizda sondaj ced kapsam dişidir der .

Bunların hepsi baskı amaçlı belki adamın madenine çökmeye çalışmak için üç beş kisiin uydurdugu bahendir ve benim anlandıgim bu gibi şeylere siyasîlerini de ayak uydurarak rant koparıp Türkiye’ye zarar ver nesidir - saygılar

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 12 Şubat 09:40
14

Şükrü Bulgur - Bu topraklarda doğup büyümüş birisi olarak yapılanları büyük bir esef ile karşılıyorum. Elbette maden aramaları noktasında köydeki kanaat önderleriyle uyumlu hareket edilmesini isterdim.Gümüşhane'de tespit edilmiş 40'tan fazla maden rezerv alanı olmasına rağmen işletilen maden sayısı 2 ya da 3 kısacası burada bir maden rezerv alanı tespit edilse bile işletilmesi ne zaman olacağı belli değil dolayısıyla bu alanda yapılacak sondajlardan kaynaklı suların kesilmesinden doğacak sonuçların muhatabı maden firması ise İkisu Köyünde kesilen suya bizden kaynaklı değil demek midir. Şimdi bu topraklara 20 milyondan fazla yatırım yapan iş insanı olarak (devekuşu ve alpaka çiftliği) köylümüzün verdiği legal direnişinin yanındayım.

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 21:44
08

Koylukozana2999 - Köylerini bırakıp da şehir hayatına geçen kişilerin yorum yapmasını da aşırı mantıksız buldum ithal köylüler dedikleriniz en azından köyünüzü köy yaptı sizden daha çok sahip çıkıyor her anlamda yoluna camisine vs uzaktan konuşmak hoş gelirmiş

Ülkede zaten birçok kirlilik var bari köylerimizi zehirlemeyin insanlar tarım yapıyor köyleri canlı tutmaya yaşamaya çalışıyor bir yer yok olmasın diye uğraşıyor onu da elden almak istiyorlar sonuna kadar direnmek de haklılar suyumuza tabikide sahip çıkacağız gitsinler başka insan yaşamına zarar vermeyecek alanlarda çalışma yapsınlar kimsenin birşey dediği yok insan yaşamını tehdit ederek bir yere varılmasına tabiki de karşı çıkacağız aklı selim olan anlar zaten

Sayın Valimiz de halkının yanında olduğu için mutluluk duyuyoruz sonuna kadar da biz de arkasındayız

Yanıtla . 3Beğen . 5Beğenme 11 Şubat 00:22
12

Koylukozana2999 - @Koylukozana2999 08 nolu yoruma cevabı: Uzaktan klavyeden konuşmak çok kolay gel de o halde köyünün suyuna sahip çık sen çok güzel konuşuyorsun ya herşeyin en iyisini sen biliyorsun ya gel de konuş köyüne suyuna insan sağlığına sahip çık su gidince orda köy adına bir şey kalmaz madem yolu beğenmiyorsun burdan millete laf atmak yerine gel de çabada bulun

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 11 Şubat 11:06
11

Yeşilyurtlu - @Koylukozana2999 08 nolu yoruma cevabı: Onlar gelince mi bizim köyümüz köy oldu. Mantık arayan birisinin kurduğu mantıksız cümleye bakınız. Gerçi haklısınız, evlerinin önüne kadar olan yola herkes sahip çıkar. Genel anlamda köyün yolundan haberiniz varmı? En son 1 ay önce cenaze için gelmiştim, belli bir noktadan sonra yol değil tarlada gidiyor sanki 4x4 araba. Bu memlekette mantıklı olan bir şey gösterin ki bizde uzaktaki bir yeşilyurtlu olarak mantıksız şeyler arasında mantık aramayalım. Kanun ve kanunların üzerinde kendinizi görerek ve yapılan tezet açıklamalarla siz aklı selim davrandığınızı sanıyorsanız sizi ayakta alkışlamakda biz uzaktaki yeşilyurtlarının görevidir diyorum artık.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 02:26
05

Kozanalı29 - Bir Yeşilyurt’lu olarak bizler, doğal kaynaklarımızı ve yaşam alanlarımızı korumak için direniyoruz. Maden faaliyetlerinin, özellikle su kaynaklarımıza zarar verme ihtimali bizi endişelendiriyor. Su, bizim için hayati öneme sahip bir kaynak ve onu korumak her şeyden önce geliyor. Bu durum insani olarak tüm vatandaşların sorumluluğunda ithal köylüler de dahil. Köylülerin, tapu haklarını kullanarak yolu kapatarak verdikleri mesaj net: Suyumuzun, çevremizin ve yaşam alanlarımızın korunması için mücadele ediyoruz. Maden firmalarının yerel halkla iletişim kurup anlaşma yapması ve bu anlaşmalara sadık kalması önemlidir. Ancak, bu anlaşmalar uygulanmıyor ve köylülerin hakları yok sayılıyor. Valimizin de bizim yanımızda olduğunu görmek bizi mutlu ediyor. O da doğal kaynaklarımızın ve yaşam alanlarımızın korunması için ilgili kişilerin menfaatlerine yanıt vermeden çaba sarf ediyor. Birlikte hareket ederek, su kaynaklarımızı ve çevremizi koruyabiliriz.

Yanıtla . 7Beğen . 3Beğenme 10 Şubat 22:40
03

Kapatılan Yolun Sahibi - Aynen öyle, zaten su sorunu olan bir köyüz. Avuç kadar olan suyumuzun bitmesine ve bir köyün susuz kalmasına sessiz kalmayacağız. Her şey usulünce olmalı, ilgili firmanın valimiz için yapmış olduğu haksız suçlamaları kabul etmiyoruz. Madene giden yol bizim tapulu arazimizdir. Uzlaşma olmadığı müddetçe o yoldan bir maden aracı dahi geçemez gerekirse o yola duvar bile öreriz. Köyümüzün susuz kalmasına asla müsade etmeyeceğiz !!

Yanıtla . 3Beğen . 4Beğenme 10 Şubat 21:56
04

Yeşilyurtlu - @Kapatılan Yolun Sahibi 03 nolu yoruma cevabı: Madene giden yol mu ? Köye giden yol olmasın o dediğiniz

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Şubat 22:19
02

Koydenbiri29 - Köy halkı desteği sonuna kadar hak ediyor, davalarında sonuna kadar haklılar. Bu madencilerin gittikleri her yeri çöpe çevirdiklerini görüyoruz. Bir sürü köyü susuz bırakıp harabeye çevirdiler. Köylerde yaşamı bitiriyorlar. Sondaj çalışmalarını yaptıktan sonra madeni bulamayıp ellerini arkalarına atıp çekip gittiklerinde geride kalan köylü susuz ne yapacak. İnsanlar dünyanın yatırımını yapıp köyde güzel bir hayat sürmek istiyorlar. Babadan dededen ev arazi kalan insanlara bırakıp gitmek kolaydır. Tuzları kuru olur.

Yanıtla . 5Beğen . 3Beğenme 10 Şubat 21:11
01

Yeşilyurtlu - Dışarıdan ithal ettigimiz koylulerimiz is başında yine. Haberin içeriği ise oldukça tezat. Yoldaki yasal hakkimizi kullniyoruz, hakkimizi yasalar ile ariyoruz, firmaya mudahale ve zor kullanma durumumuz olmadi diyen vatandaş yol uzerinde ki geçiş hakkinin herkese eşit oldugunu, yolu hukuksuz bir sekilde kapatarak zaten zor kullandigini yada kullandiklarini unutmuş sanirim. Diger vatandaşin aciklamalarinin ise ilk aciklamadan asagi kalir yani yok. Mesela 1 yildir koyluden habersiz sondaj yapildigini söylüyor, köyden herhangi birisi ile maden firmasinin anlasmadigini ama kendileri ile anlasmak icin oturduklarini fakat firmanin anlasmaya uymadigini söylüyor. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. Kaldi ki köylü adina aciklamayi yapacak olan köyü temsile yetkili olan muhtardir. Köyü bu kadar ilgilendiren bir konuda bu köyün muhtari nerde. Firmaya izin belgesini veren hükumet ama izin belgesini alan firmaya karşı direnen ise yine hukumete oy verenler. 1 yildir sondaj yapildigini soyluyor vatandas haliyle bende sormak istiyorum. Sondaj calisma alanini hic denetlemeye gitmemis mi bu denetimi yapan yetkili yada gorevli. Bu alandaki tek su kaynaginin burasi oldugunu daha once neden soylememisler firmaya. Proje alani neden daha once degistirilmemis.Haber icerigindeki fotograflara baktim, bazi akrabalarimi görünce üzüldüm. Bu zihniyete boyle yonetim mustehak dedim

Yanıtla . 3Beğen . 6Beğenme 10 Şubat 19:15
15

Yeşilyurtlu - @Yeşilyurtlu 01 nolu yoruma cevabı: Tamam sensin, insan elestiriden kendisine inovasyonlar kazandırır, sizde alınganlık yapıyorsunuz. Zaten son cevabım. Daha fazla bu gereksiz konusmayi devam ettirmenin anlami yok. Saygi bizden ithal köylüm...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 12 Şubat 03:11
13

Kozanalı - @Yeşilyurtlu 01 nolu yoruma cevabı: Yerli miyiz dışarıdan mı geldik, oy kullandım mı kullanacak mıyım ne sebeple kullanacağım... Doğrusu bu soruların hepsine birden kendi kendinize cevap verme cüretiniz hayret verici. günlük rutinin hesabını vermekten çekinen birinin tanımadığı biri hakkında bu kadar ahkâm kesmesi inanılmaz. Aslolan da seviye kaygısı güden benim. fakat ben nezaketen yanıt veriyorum. İthal vesair gibi kelimeleri iltifat olsun diye kullanmadığınızı ve ne maksatla kullandığınızı burada az çok aklı olan herkes anladı. Lafı oyana bu yana bükmenin kelime anlamı teranesi satmanızın hiç manası yok. Kabalaşmayın ve evet doğru söylediniz işinize bakın, yolunuza bakın. O kadar çok kendi kendinize tespit yapıyorsunuz ki bakış açımı dahi pergelle ölçmüşsünüz. Hiç lüzum yok buna. Uzakta yahut devamlı kalan kendini o köye ait hisseden her birey benim hemşerimdir. Size de sakin olmanızı rica ediyorum. Saygılar

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Şubat 17:06
10

Yeşilyurtlu - @Yeşilyurtlu 01 nolu yoruma cevabı: Kozanalı olan muhterem, Uzaktan uzağa konuşmakta kendimde gördüğüm en temel hakkım olsa gerek. Sonuç itibari ile bu köyün nüfusuna kayıtlıyım. Habere ilk yorumu yapan benim ve bana laf yetiştirme çabasında olan sizsiniz, kişisel hakkınız olan yorum yapma hakkınızı habere kullanınız bana değil. Şuan da sizinle aynı seviyeye düştüğüm içinde kendime kızıyorum ama cevap vermeden de geçemeyeceğim. Lügat anlamına pek vakıf olsaydınız ithal kelimesinin de tam olarak ne ifade ettiğini biliyor olurdunuz. Tam olarak sizin gibi dışarıdan köye gelip, arsa, ev, bahçe alıp orada yerleşik bir düzen kurana ithal insan deniliyor. Bunu büyütecek yada bunda sizi yaralayacak bir şey yok. İmza toplama ve hak arama konusunda bizler işimizin gücümüzün başındaydık. Kanunsuz ve hukuksuz bir eylemde bulunmayışımızın hesabınıda sormak haddinize değil. Arzu ederseniz bundan sonrası için günlük rutin yaşamımızı size rapor verelim. Nerede olduğumuzu da sorgulamamış olursunuz. Köyde hatta gümüşhanede yaşamıyorken, sizler gibi sırf tanıdığa oy vereceğim diye şehir değiştiren biriside değilim. Yaşadığım yer neresi ise ve ben nerede yaşıyorsam benim vereceğim oy o şehire hizmet edecek olan kişiye gitmeli. Yurt dışında yaşıyorsam da Türkiyede' ki hiç bir seçimde oy kullanmam. Müstehak kelimesi ise tam anlamı ile bu alana girenleri kapsıyor işte. Bakış açınız bariz bir düz mantık, biraz bakış açınızı genişletirseniz ifade etmeye çalıştığım cümleler sizlere de yol gösteriyor ve alıngalık yapmamanızı yeterince açıklıyor. Ayrıca kimseye de gölge ettiğimiz yok, her yolun yolcusu bellidir. Boş işlerin yolcusuda bellidir, sabır ile bekleyip olacakları göreceklerin yoluda bellidir.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 02:15
09

Kozanalı - @Yeşilyurtlu 01 nolu yoruma cevabı: Laf ebeliğiyle uzaktan uzağa köylüye halka karışmadan, olumlu yapıcı hiçbir amaç gütmeden laf yetiştirme çabasında olan sizsiniz. Olmadık yere insanları bir yerlerden yaralamaya çalışmak da evet faşistliktir. İthal vurgusu neyin nesi! Lügat anlamına da vakıfım kaygılanmayın siz. Köylünün imza toplama itiraz ret hakları var ve kullanmaya çalışıyor pek tabii. Pekiyi bunları yaparken bizler siz neredesiniz? Uzaktan uzağa seyredip laf söyleme derdinde! Müstahak olanlardan biri de o halde sizsiniz. Yapıcı işin içinde insanlarla birlik olma telaşında değilsiniz göründüğü kadarıyla. Gölge etmeseniz de kâfi olur o halde. Hemşeri arkadaşlarıma kadıkları yerden devam etmelerini telkin ediyorum. Hayra konuşmak yoksa susmak lazım gelir.

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 11 Şubat 00:34
07

Yeşilyurtlu - @Yeşilyurtlu 01 nolu yoruma cevabı: @Kozanalı Doğruyu söyleyeni dokuz köyden kovalar,kimseye faşistlik yaptığım da yok.Laf ebeliği yapmayı da bırakın.Siz eleştiri yapmayı faşistlik olarak algılıyorsanız buda sizin kelime lügatınızın yetersiz olduğunu işaret ediyor.Faşistliğin kelime anlamını öğrendiğinizde yazdığım yoruma değil, yaptığınız direnişe daha çok yakıştığınıda anlayacaksınız. Bir fikri karşınızdaki kişiye empoze etmek yada bir konuda işi zorbalığa dökmektir faşistlik.Yazmış olduğum yorumda kimseye taraf yada muhalif olduğum yok. Köyüm, akrabalarımda buna dahil.Mevzubahis köyün değil, sizlerin menfaati. Gurbetteyiz ama at gözlüğü ile yaşamıyoruz bir şeyleri görebiliyoruz.Kaldı ki beyinde bedava, fakat belli ki bu yorumdan da anlamayacaksınız anlatmaya çalıştığımızı. Kısmende olsa açıklayıcı yazmaya çalışayım.ilk olarak müstehak kelimesi ile köye seçmiş olduğunuz muhtarın köylünün yanında olmadığını fotoğraflardan gördüm. Oy verip seçtiğiniz insanlar köyü ilgilendiren bir meselede burada olmuyorsa eğer hala sözümün arkasındayım, bu zihniyete bu yönetim müstehaktır. Habere konu yorum yapan iki kişiden birisi olduğunuza da adım kadar eminim. ikinci olarak yapmış olduğunuz açıklamalar ise tezat açıklamalardır. Çalışılmamış ve altı doldurulmamış, gelişi güzel ağzı olan konuşur şeklinde ki açıklamalarınız ile,yol benim tapulu arazim yolu kapatırım diye tehditvari yaklaşımlarınız ile köyün, köylünün menfaatini düşünemezsiniz. Elbette köyde yaşayanlar bu konuya demokratik yollarla ve hukuk nezdinde gerekli başvurularını yaparak haklarını arayabilirler. Köyde yaşayanlar olarak kapı kapı gezerek toplayacağınız imzalar ile valiliğe müracaat edersiniz. Ya sondajın kapatılmasını yada firmanın köye su garantisi vermesi durumunda devam etmesini talep edebilirsiniz. üçüncü olarak firmaya verilen sondaj iznini denetleyen kurum yada kişi/kişiler görevini ifa etmediği konusunda şikayetçi olabilirsiniz. Açıklamalarınıza göre 1 yıldır sondaj yapılıyor bu köyde. Dahada yazmak isterdim ama harf kısıtlaması var

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 23:39
06

Kozanalı - @Yeşilyurtlu 01 nolu yoruma cevabı: Köylü tek su kaynağının risk altında olduğunu söylüyor söylemiş ve şu an birlikte mücedele verirken sizin kuru kuruya muhaliflik tutumunuza anlam veremedim doğrusu. Oy verilmiş ya da verilmemiş şimdi köyü ilgilendiren bir mesele varken, üstelik akrabanız olduğunu iddia ettiğiniz kişiler mevzubahisken, köyün menfaati söz konusu iken "müstahak" gibi söylemlerle hiçbir çözüme desteğe yanaşmayan ayrımcı tutumunuzu kınıyorum. Ayrıca "İtha köylülerimiz" gibi ayrıştırıcı faşist bir ifadeniz sunmanız da sizin hiç de yapıcı olmadığınızın ilanı. Pes doğrusu.

Yanıtla . 4Beğen . 4Beğenme 10 Şubat 22:55